Historia marki Zara

Hiszpański gigant odzieżowy Inditex Group ma w swoim portfelu wiele znanych i lubianych marek. W tym: Berhska, Massimo Dutti, Oysho czy Pull and Bear. Jednakże okrętem flagowym całego koncernu, którego właścicielem jest Amancio Ortega, najbogatszy człowiek w Hiszpanii, jest marka Zara. Historia sklepów Zara sięga 1975 roku, kiedy wspomniany już Amancio Ortega otworzył pierwszy salon odzieżowy pod szyldem Zara w A Coru?a, w hiszpańskiej części Półwyspu Iberyjskiego.

Historia marki Zara

Początkowo oferowana była w nim tania odzież, stylizowana na popularne ubrania osób z  wysokich sfer. Zara przynosiła coraz większe zyski, więc Ortega postanowił uruchomić kolejne sklepy w Hiszpanii. Właściwie każdy nowy salo odzieżowy odnosił sukces. Właściciel marki usprawnił ponadto system adaptowania oferty do aktualnych trendów panujących w modzie poprzez zastosowanie ściśle ze sobą współpracującej grupy projektantów, która zastąpiła pojedynczych, wolnych strzelców. Dzięki temu cały żmudny proces został przyspieszony, a ubrania oferowane w sklepach Zara były zawsze na czasie.W związku z hiszpańskim powodzeniem marki, Ortega pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku rozpoczął ekspansję na inne kraje europejskie, a także na znaczące rynki poza Europą.

Zara obecna jest w ponad siedemdziesięciu państwach, będąc bez przerwy u szczytu swojej popularności. Ciekawym zabiegiem marketingowym jest fakt, że marka praktycznie nie wydawała pieniędzy na kampanie reklamowe ? w ten sposób zaoszczędzone pieniądze były przeznaczane na otwieranie nowych punktów sprzedaży. Zara posiada katalogi, za pośrednictwem których można zapoznać się z ofertą firmy, ale działania marketingowe ograniczone są do absolutnego minimum. Zara reklamuje się swoją obecnością, a także jakością swoich wyrobów i renomą, na którą pracowała latami.

Hiszpański gigant odzieżowy Inditex Group ma w swoim portfelu wiele znanych i lubianych marek. W tym: Berhska, Massimo Dutti, Oysho czy Pull and Bear. Jednakże okrętem flagowym całego koncernu, którego właścicielem jest Amancio Ortega, najbogatszy człowiek w Hiszpanii, jest marka Zara. Historia sklepów Zara sięga 1975 roku, kiedy wspomniany już Amancio Ortega otworzył pierwszy salon odzieżowy pod szyldem Zara w A Coru?a, w hiszpańskiej części Półwyspu Iberyjskiego.

Historia marki Zara

Początkowo oferowana była w nim tania odzież, stylizowana na popularne ubrania osób z  wysokich sfer. Zara przynosiła coraz większe zyski, więc Ortega postanowił uruchomić kolejne sklepy w Hiszpanii. Właściwie każdy nowy salo odzieżowy odnosił sukces. Właściciel marki usprawnił ponadto system adaptowania oferty do aktualnych trendów panujących w modzie poprzez zastosowanie ściśle ze sobą współpracującej grupy projektantów, która zastąpiła pojedynczych, wolnych strzelców. Dzięki temu cały żmudny proces został przyspieszony, a ubrania oferowane w sklepach Zara były zawsze na czasie.W związku z hiszpańskim powodzeniem marki, Ortega pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku rozpoczął ekspansję na inne kraje europejskie, a także na znaczące rynki poza Europą.

Zara obecna jest w ponad siedemdziesięciu państwach, będąc bez przerwy u szczytu swojej popularności. Ciekawym zabiegiem marketingowym jest fakt, że marka praktycznie nie wydawała pieniędzy na kampanie reklamowe ? w ten sposób zaoszczędzone pieniądze były przeznaczane na otwieranie nowych punktów sprzedaży. Zara posiada katalogi, za pośrednictwem których można zapoznać się z ofertą firmy, ale działania marketingowe ograniczone są do absolutnego minimum. Zara reklamuje się swoją obecnością, a także jakością swoich wyrobów i renomą, na którą pracowała latami.

Subscribe / Share

Article by admin

Authors bio is coming up shortly.
admin tagged this post with: , Read 181 articles by

Dodaj komentarz